fredag 22 februari 2013

Vårruset

Freeeeeedag! Äntligen. Jag ska jobba hela helgen, men fredag är ändå fredag! Ledig idag och börjar inte förrän kl. 14.00 imorgon, så i kväll blir det lite fredagsmys trots allt :)

Jag var ute och sprang i kylan igår och det gick så lätt!! Benen bara rörde sig av sig själva och rundan kändes plötsligt för kort!? Underbar känsla i alla fall! Tror att hela dagarna med spring på sjukhuset faktiskt gör gott på vardagsmotionen! Det blir promenad både dit och hem i "djävulsbacken" och sedan ytterst få minuter sittandes och väl hemma blir det oftast en långpromenad, aerobics eller löpning. Mycket bra av mig! ;)
Tänkte att jag nu skulle anmäla mig till vårruset och utmana min syster som springer mycket oftare och längre än mig, behöver liten spark i baken så att jag ger järnet nu innan 6:e maj! Enligt Paolo Roberto är ju löpning helt oslagbart för hälsan, så kom igen nu gott folk...Nu springer vi in våren!

Inga kommentarer: