lördag 5 maj 2012

Glutenfri "köpepizza"- ett heldagsprojekt

Jag hade lovat att offra mig på en lördagkväll framför hockey VM med en köpepizza i högsta hugg eftersom att det är sista helgen och jag kommer att sakna ihjäl mig så måste jag ta till vara på varenda timme ihop...
så, jag ringde runt och kollade upp om någon hade glutenfri pizza, vilket dom självklart inte hade :(
jag ringde till Verona som är en stor restaurang med pizza och stor rullians, men nej, dom kunde inte göra någon eftersom att dom inte kunde garantera att det blev helt glutenfri....Jag gav upp hoppet...

Jag köpte Crazybakers vakuumpackade pizzabotten på Willys för att göra en egen när det plötsligt slog mig...
Jag ringer igen till Verona oc kollar om dom kan göra en "pizzeriapizza" av mina egna bottnar.
jag sa att:
-Jag tar på mitt ansvar att det kan komma "vanligt mjöl" på dom och tänker inte klaga på er för det
-Men självklart löser vi detta för dig!! Säg bara till mig sedan när ni kommer, jag är den enda tjejen som jobbar idag, så ni lär se vem det är!

Dom var jättehjälpsamma, två glutenfria hawaii pizzor på vacuumpackade bottnar till priset av en "vanlig" hawaii! Tjoho, kvällen var räddad och det var första gången jag åt köpt pizza sedan jag slutade med gluten!

Inga kommentarer: