tisdag 28 februari 2012

Sex 3 gånger om dagen och alla problem är borta...!

....eller?!
Jag har blivit flitig med min stegräknare igen, men vid vissa aktiviteter funkar den ju inte, ex cykling å pass på gymmet etc. hittade då denna sidan: http://www.stegraknare.se/omvandla#steg, som omvandlar steg, (skitsmart!) Gick in av seriös anledning för att se hur många steg jag får av att cykla till och från sjukhuset varje dag, men....

Som omvandlare fanns även sex med som aktivitet för vardagsmotion(!) och självklart kunde jag inte låta bli att klicka...;)
För en "normalviktig" tjej ger 30min sex ca 3450 steg (alt. 139 kcal)
Herregud, varför träna när man kan ha sex!?
Knulla 3 gånger om dagen á 30min så är vi uppe i våra 10 000 steg som tydligen ska vara minimum för dagsmotionen och hälsan!
Kör på, have some fun gott folk!

Hejdå promenader, hej "mysiga hemmakvällar" borde vara nya hälsotrenden, eller vad säger ni? <3