söndag 11 mars 2012

Underbara, soliga söndag!



Lyckan bubblar i hela kroppen när jag vaknar och inser att det är blå himmel och strålande sol utanför fönstret!
Dagen började med skridskor, vilket var mer "bambi på hal is", märktes att jag inte åkt på måååånga år! Kul hade vi i alla fall :P
Emma och jag tog en powerwalk på stranden bland alla andra helgfirare i solen, underbart! Jag blir helt salig av att vara vid havet.

Jag komponerade ett nytt muffinsrecept för att fylla frysen med glutenfria godsaker till kommande helgfika i solen.g smör



                                                                Emelies amerikanska     10st                                              
100 margarin
2ägg
1 1/4dl strösocker
4msk kakao
1 1/2tsk vaniljsocker
2tsk bakpulver
1krm salt
1 1/2 dl bovetemjöl

Sätt ugnen på 200grader.
1.Smält margarinet i micron på full effekt i ca 40 sekunder.
2.Vispa ägg och socker vitt och pösigt med elvisp.
3.Blanda mjöl, bakpulver,kakao,vaniljsocker och salt i en annan bunke.
4.Rör försiktigt ner mjölblandningen i äggsmeten.
5.Tillsätt det smälta matfettet och blanda väl.
6. Ställ ut 10 amerikanska muffinsformar på en plåt. Fyll dem till 3/4 med smet och grädda mitt i ugnen i ca 10-12 min.