söndag 15 april 2012

Den perfekta beach 2012 magen!



Beach 2012 närmar sig med stormsteg och min mage har tagit lite semester sedan förra beachen så nu jäklar har jag återupptagit mitt gamla egen komponerade magträningsschema jag tyckte funkade perfekt!
Jag kör detta varje dag efter min 1 timmes promenad då musklerna redan är uppvärmda och jag slipper börja med det.
15 minuter på golvet med dessa per dag så ska ni se att ni får resultat!

jag var lite ivrig att komma igång nu igen och körde därför 20 x3 på alla övningarna, men pratade igår med min kompis Anton som är PT och han sa till mig att köra färre repetitioner för att få muskler, annars tränar man bara upp sin uthållighet!
Hans tips var ca 8-10 x 3 i stället, så då lyssnar vi väl på honom!? :)
Nedan har jag mina övningar och även en länk/ förklaring till varje övning så att du kan se hur övningen ska utföras.
Lycka till, och kom ihåg: "Vill man vara fin får man lida pin..."


                                                      Magövningar               Antal repetitioner och set
crunches 10 x 3


liggande benlyft 10 x 3


Benfällning  8 på varjesida x 3



Insida lår + rumpa 12 på varje sida x 2



Höftlyft 10 x 3

Jag brukar köra programmet såhär:
* 10 benlyft, 10 crunches, 16 benfällningar (8 på varje sida), 10 höftlyft,
* 10 benlyft, 10 crunches, 8 benfällningar på varje sida,
* 10 benlyft, 10 crunches, 8 benfällningar på varje sida, 12 insida lår/ rumpa-övningar på varje sida, 10 höftlyft
* 12 insida lår/rumpa-övningar

Inga kommentarer: