fredag 4 maj 2012

Lätt middag = Snabbmat= Sallad

Det bästa som finns när man inte orkar laga mat är sallad!
Skulle nog kunna äta sallad till middag minst 5 dagar i veckan om jag fick :P
Det går att variera till tusen, det är snabblagat, innehåller massa nyttigheter och det är framförallt gott!
man tar det man har hemma och det mesta funkar ihop. Lite grönsaker, nåt kallrökt och så lite olivolja och salladskrydda på toppen så är hela middagen fixad!

Idag blev det: Isbergssallad, gurka, körsbärstomater, röd paprika och avokado toppat med rökt salami, några skivor grevé och salladskrydda :)
Jag testade mitt nya fröknäcke till salladen för att hålla kolhydraterna nere, annars funkar lite krutonger på fullkorsbröd eller ett glutenfritt pitabröd bra till sallad tycker jag.
Kolla mina brödrecept om du behöver inspiration!

Inga kommentarer: