tisdag 15 maj 2012

Quorngryta med kokosmjölk

Hejhopp, idag är en bra dag (äntligen!).
Humöret är på topp, solen skiner, det är varmt och träningen går riktigt bra, I love this feeling! <3 :)
Till och med matlagningen har blivit kul igen, så idag blev det en gryta som jag alltid gjorde på köttfärs förut men med quorn i stället.

Det svåra med mig är att jag aldrig lagar mat efter recept utan jag höftar till något som ser bra ut, men för att återge på ett ungefär så gjorde jag på följande sätt:

3 dl frysta quornbitar
1 msk rapsolja
1 morot
1/4 gul lök
1 1/2 dl kokosmjölk lätt
1/2 banan
2 msk russin
1/2 dl salta jordnötter
salt,vitpeppar och curry efter smak

Ris eller quinoa till servering.

Bryn quorn bitarna i rapsolja på medelstark värme tills den är "genomstekta" (läs anvisningarna på förpackningen)
Skala och finhacka löken och skala och skär moroten i slantar. Vänd ner dem i quornbitarna.
Krydda med salt, vitpeppar och curry.
Tillsätt kokosmjölken och sänk värmen så att det får sjuda och kokosmjölken koka in lite.
Strö över hälften av jordnötterna.
Servera med ris eller quinoa och garnera med skivad banan och russin!

Inga kommentarer: