lördag 5 januari 2013

Det blir inte alltid som man tänkt sig...


Efter en heldags "pappersarbete" åkte joggingdojjorna på och jag var riktigt peppad på att springa av mig lite!
Jag kom ca 1,5 km innan  jag började störtblöda näsblod! Jag gör det ibland när det är vinter och torr/kall luft, men det brukar inte vara så farligt så jag tänkte " äh, det är nog inte så farligt nu heller, jag går lite så blir det bättre!" Men icke! Jag fick rotat upp ett papper ur fickan och snart var det helt rött *FAN*.
Jag knölade ihop pappret till en hård strut och tryckte upp i näsan, sedan fick jag snällt gå hem igen med några väldigt stirrande blickar på mig... Inte precis vad jag hade räknat med! :(
Prepparerade näsan med återfuktande nässpray (som brukar motverka förekomsten av näsblod ganska bra) och utrustade löparjackan med lite blodstillandevadd, så imorgon gör vi ett nytt försök!
Det blev en kvällspromenad genom stan istället innan jag bänkade mig framför "Mamma Mia" filmen :D

Inga kommentarer: