tisdag 22 januari 2013

Med livet som insats

Hejhopp!
-13 grader i helgen och "bara" -6 grader nu...Det i kombination med att cykelbanorna är någorlunda rena och ALLA halmstabor utan vi inflyttade cyklar trots vinterväglag gjorde att jag igår satte mig på cykeln till skolan, och det gick väl bra...!? Med livet som insats skulle jag vilja säga....Kom till järnvägsviadukten, hyfsat lång nedförsbacke, började rulla och.....det var supermoddigt!!! Låg stora snökakor och kom man minsta lilla ur spår så blev det inte kul! Hann överväga att hoppa av, men då var jag redan uppe igen. Klarade mig helskinnad både till och från skolan, men nej. Jag erkänner. Jag är ingen äkta hallänning! Är det snö så blir det promenad! Cykeln får vänta till våren! :)

På tal om något helt annat så ska på min första intervju som sjuksköterska om 2 veckor!!! Slängde iväg en ansökan nu i söndags (2 dagar sedan!!!) och idag ringde dom redan och ville ha mig på intervju!! I Linköping :D
TJOHOOOO....
Ikväll ska här pluggas njure och dialys, var ett tag sedan jag läste det så det kan behöva fräschas upp en aning ;)

Inga kommentarer: