onsdag 2 januari 2013

Nytt år, nya möjligheter...

Gott nytt år underbara läsare!
Japp, så blev det väl nytt år denna gången också, jorden gick inte under som somliga befarat utan vi kan glatt sikta mot nya möjligheter!
Jag tillhör dom som gärna avger nyårslöften, löften som jag faktiskt brukar hålla ganska så bra tack vare min grymma envishet! Men i år är det så mycket stora saker som kommer hända i mitt liv så jag väljer att inte ge några löften, utan i år blir det mål i stället... Mål som jag vill uppnå för ett så bra och lyckligt år som möjligt! :D
Har ni några löften/mål för 2013?
Här kommer min lista i alla fall:

Mål med mitt 2013
* Återuppta löpningen på allvar och därför anmäla mig till Vårruset och Iformloppet (för att slutligen nå mitt personliga mål inom det närmsta 5 åren och göra en tjejklassiker!).

*Gå ner 5 kilo (festkilona som jag skaffat tack vare studentlivet :S) genom att återuppta min hälsosamma livsstil och matlagning som jag tyvärr la åt sidan under sista halvan av 2012.

* Unna mig minst 1 utlandsresa (helst USA till hösten).

* Våga chansa! Följa magkänslan och söka alla sjuksköterskejobb som verkar roliga, inte bara gå på säkra kort (Jag tar ju sjuksköterskeexamen nu i juni, så det är hög tid att börja fundera på framtiden!).

* Inte ta några förhastade beslut, våga stanna upp och fundera någon minut innan jag tackar ja till saker och ting.

Målen är vår drivkraft här i livet, utan drömmar och mål kommer man inte framåt!

Inga kommentarer: