fredag 15 februari 2013

Linköping

Förra veckan var jag uppe i Linköping 2 dagar för att gå på massa jobbintervjuer för mitt kommande yrke som sjuksköterska. Jag sökte 5 jobb, blev kallad till 4 intervjuer och blev erbjuden alla 4 jobben!
De intervjuer jag var på var Plastikkirurgen/Brännskadeenheten, KAVA (kirurgiskakutavdelning), Njurmedicin och sjuksköterska i kommunen. Kommunen erbjuder ju absolut bäst lön, men är också ett av de jobb där jag känner att jag lätt kan bli understimulerad.
Jag fick bra känsla på de flesta avdelningarna, det vara bara njurmedicin jag kände att "nej,nej, detta blir det absolut inte".
Efter 1 timme ringde första stället och erbjöd mig jobb och de 2 följande dagarna ringde de andra, så något måste jag ju gjort rätt ;)

Jag valde till slut att tacka ja till Plastik/BRIVA, dels för att det bara var unga ssk (och 2 till i sommar som var ny utexade) så jag känner att det säkert kommer bli en härlig stämning med lätt att fråga varandra om hjälp och dels för att det var en supertrevlig chef och ett område som bara finns i Linköping och därmed kommer ses som en stor merit i mitt CV :)
Jobbstart 10:e juni! Jag längtar redan!!!

Inga kommentarer: