måndag 18 februari 2013

Dags för nästa steg

Då var praktiken på förlossningen/BB avslutad. Jag har väl inte lärt mig så vansinnigt mycket där om jag ska vara ärlig, tyvärr. Dagarna gick av långsamt och jag som blivande sjuksköterska kan ju ändå inte jobba på något av ställena efter examen då det bara är barnmorskor och undersköterskor på både förlossning och BB så jag hamnade hela tiden sist i turordningen när det var omvårdnads elever och barnmorskestudenter som hade praktik samtidigt :/
men, nu är det gjort och jag känner att jag kommer inte plugga vidrare inom det snaraste utan det blir lite ssk-jobbande och lite galna resor först :)
Idag börjar den "riktiga" praktiken (där vi har krav på oss och egna patienter att ta hand om), jag ska vara på PIVA= Psykintensiven/akuten, ska bli mycket intressant och lärorikt!

Trevlig dag på er!

Inga kommentarer: