måndag 22 oktober 2012

Skakar rumpan så att glädjehormonerna flödar...




Äntligen måndag!! (säger hon som älskar helger!)Det är en av veckans bästa dagar bara för att det är först CXWORX och sedan ZUMBA fitness på gymmet för att sedan bli först "112 på liv och död" följt av "ensam mamma söker" på TV.
CX är ett nytt, supereffektivt pass från Less mills som bygger på bålstabilitet och styrka där man ger allt i ett snabbt tempo under "bara" 30 minuter. Första gången jag testade tänkte jag att: 
"Men sååå kort pass? Utan uppvärmningar och kondition? Då måste jag ju köra nåt mer efteråt!?" 
men shit alltså, när man kört några gånger så är det grymt! Det tar som satan om man ger järnet i varje övning och jag har haft träningsvärk på nya ställen varje gång :)

Och zumban ska vi inte tala om, det är så KUL! Har ni aldrig testat innan så GÖR DET!!!
Detta passet som TK gör på måndagar är som poledance utan stång....man åmar sig, juckar och rumpa och tuttar så det står härliga till! En ren dos glädje som håller hela veckan vill jag lova!

Nu blir det en supersmoothie med blåbär och en latte framför TV:n med gott samvete... :)

Inga kommentarer: