tisdag 30 oktober 2012

Ett skepp kommer lastat med...pannkakor!!




Jag är så barnsligt förtjust i pannkakor, det funkar liksom i alla lägen!
Jag gör ju mina naturligt glutenfria och dessutom nyttiga på bovetemjöl. Jag vet att jag delat receptet innan, men här kommer det igen för er som missat bara för att det är så gott!!!

Emelies glutenfria bovetepannkakor  2port
2 ägg
2 dl bovetemjöl
4, 5 dl lättmjölk
1,5 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
3 msk flytande margarin

* Knäck äggen i en skål, blanda i salt, mjöl och hälften av mjölken, rör till en slät smet.
* Tillsätt resten av mjölken, flytande margarin och vaniljsocker och blanda till en klimpfri smet.
* Stek tunna pannkakor på hög värme i en teflonpanna (det behövs endast matfett i pannan till första pannkakan).
----> Servera med färska bär, skivad banan eller kanel och stevia strö.

Inga kommentarer: