måndag 8 oktober 2012

Pasta med kasslersås

Fick ett infall att köpa kassler när jag var på maxi, men den blir alltid liggandes i kylet hemma ett tag för jag kan aldrig bestämma mig vad jag ska göra med den!
Egentligen funkar ju kassler i och till det mesta, men bäst gillar jag den i ugnen eller i någon pastasås. I dag blev det som pastasås tillsammans med ädelost, smarrigt värre!

 
Ädelostdoftande kasslerröra med pasta   2port  200 g rökt kassler
7 cm strimlad purjolök
2 1/2 dl cremé fraiche lätt
30g ädelost
vitpeppar 
(smaka av såsen innan du häller i något salt!! Både osten och kasslern är salta i sig själva!)
Glutenfri pasta ca 2 dl okokt pasta per person

1. Skölj och strimla purjolöken.
2. Skär kasslern i lagom stora tärningar.
3. Bryn kasslern på medlevärme i en teflonpanna tills den får lite yta. Tillsätt den strimlade purjolöken och bryn ytterligare någon minut.
4. Sänk värmen och rör i cremé fraichen och smulad ädelost.
5. Krydda med vitpeppar och låt puttra en stund.

6. Koka pastan enligt förpackningen.
Servera rykande hett med färska grönsaker.

Snabbt och lätt och jättegott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

detta är min nya favoritblogg!
:)

kam mio

Emelie sa...

Åh, vad roligt att du hittat hit! :)
Hoppas jag kan inspirera, är tyvärr lite periodare när det gäller bloggen, men ska försöka bättra mig ;)
/Emelie