lördag 3 november 2012

Bloody nurse

Mitt hemmagjorda blod funkade riktigt bra bortsett från att jag klibbade fast i alla :S
     

Halloweenfest på studenthaket!
Jag ska jobba imorgon, kväll för visso, men det ska bli lugnt och städat för min del har jag just lovat (Får se hur länge de löftet håller).

Hela dagen sprang jag runt i olika affärer och letade teaterblod, Buttericks, BR-leksaker, Maxi, Willys...ja, typ överallt där det kunde tänkas finnas, men blodet var slut i ALLA affärerna!!
Efter lite panik och googlande så insåg jag att mitt mission för kvällen skulle bli att göra eget blod.
En bas av nån glukossirap, mjöl och karamellfärg skulle det vara enligt lite forum, så jag sprang runt i huset och fick till slut hittat röd karamellfärg.
En klick ljus sirap, lite glutenfritt mjöl och några droppar karamellfärg och så, woallah! Sliskigt blod!
Jag kletade glatt på lite här och där, och snyggt blev det, men sen kom problemet....det var klibbigt som f*n och jag fastnade i folk som kramade mig, så efter hårstråna som satt fast på mitt blodiga bröst kunde jag sedan utläsa vilka jag kramat under kvällen... :S
Men, man tager vad man haver! De hemmagjorda blodet va bättre än inget blod i alla fall! :)

Inga kommentarer: