fredag 18 januari 2013

Fyfan va gött!

Tentan är gjort och nu är det full fart mot tentafesten!
Systemet nästa och sedan blir det bowling följt av utgång med delar av klassen ikväll. Mycket trevligt och välbehövligt efter allt plugg!
Vi hade tentatid i 5 timmar (till 14.00) och tentan var på 21 frågor, men kl 11 var jag klar, hade skrivit 9 fulla A-4 sidor och läst igenom tentan 2 gånger, så jag lämnade in och gick glad i hågen därifrån. Bara att hålla tummarna nu, det kändes ju bar i alla fall :)
Jag är av den åsikten att när tentan är inlämnad så funderar man inte mer på den, finns folk som ältar, vänder och vrider och funderar på vad de svarat, men....vad ska vi göra åt det nu? Nu är det ju för sent! Det gäller att plugga smart och sen är det bara att surfa in i mål!

Nästa vecka är jag officiellt sista-termins-student och vi börjar vår praktik. 3 veckor förlossning, 3 veckor psykintensiven (PIVA) och 3 veckor vårdcentral med integrerad BVC följt av 5 veckor på förhoppningsvis en barnavdelning för min del. Nu är det nära!
Men först....HELG!

Trevlig fredag på er!

Inga kommentarer: