torsdag 17 januari 2013

Tentaplugg och äggost


Nu riktigt längtar jag till morgondagen! Känner att jag har pluggat på bra nu mot slutet och jag har massa kunskap som jag vill visa upp! Det får gärna vara tenta NU! :D
Konstig känsla, men samtidigt väldigt skönt, undrar om det beror på att det är min sista kurstenta på denna utbildningen!?  Tjoho, snart klar syrra på riktigt!
Sökte 4 sjuksköterskejobb idag i pluggpausen med, så nu börjar det verkligen bli på riktigt!

Fick lite tid över och slängde ihop en äggost med, tyckte att det var åå tiden!
Gjorde dock en lite mindre sats än vanligt för det blir ganska tjatigt att äta för många dagar i rad :)

Mormors äggost 1 liten eller ca 1/2 vanlig äggostform
2 l standardmjölk
2 dl gräddfil
1 3/4 grädde (20% ig)
4 ägg
+ strösocker till att strö över lagren nä den är färdig.

Se min tidigare äggost-post för att få instruktioner eller göra den större varianten :)

Inga kommentarer: