torsdag 17 januari 2013

Snö

Godmorgon alla morgonpigga!
Morgonpromenaden avslutad, frukosten påbörjad....
Tinade blåbär i naturell yoghurt med lite hemmagjord musli, vem behöver konstgjort sötad yoghurt då!?

-7 grader och massa snö här i Halmstad nu så det blir till att promenera till skolan  på dagarna, och det är ju bra!? ;)
Har plockat fram min stegräknare igen för att få det svart på vitt hur mycket eller lite jag rör på mig i tentapluggandet. Har faktiskt kommit över 10 000 steg alla dagar utom 1 trots stillasittande plugg hela dagarna :D
Bra morot i alla fall, kan verkligen rekommendera stegräknare! Ett år anmälde jag mig till en sån där tävling, där man går ihop ett lag och  man registrerar sina steg varje dag på en hemsida. Man tävlar till en början mot de andra i sitt lag och sedan dras en vinnare av alla deltagare. Jäklar vad jag gick då! Stod inte still 1 minut! Bra kom-igång-träning för den som behöver motivation...

Inga kommentarer: