torsdag 10 januari 2013

Varför går det så T R Ö G T???

Kan inte fatta att jag har så mycket spring i benen, får inte tummen ur att sätta mig ner och plugga...Tenta nästa fredag och det är så galet mycket som ska tryckas in i huvudet! Akutsjukvård, brännskador, barn resp. äldres skillnader i den kliniska symptombilden, chock, palliativ vård, cancerrelaterad smärta och organtransplantation i en och samma tenta!?

Vi har hade var föreläsningar till sent på eftermiddagen varje dag så nu har jag bara 4 "lediga" dagar på mig att pressa in allt, borde verkligen sitta still och läsa! MEN, varför är det just när man har viktigt tentaplugg att göra som man inser att det hade vart bra att putsa fönstren, byta gardiner och städa toaletten, rensa i skåpen...sånt som man aldrig annars har lust med!?

Bestämde mig just för att göra en lista med alla teman och sedan dela upp dem på dessa dagarna så att jag inte har något val OCH att jag får lov att gå ut och slå klackarna i taket på lördag för att få upp motivationen lite, så det är lika bra att sätta igång!
Hej så länge!

Inga kommentarer: